2015. augusztus 30., vasárnap

Back to School - DIY

Drága olvasóim, én sosem voltam az a nagy "vissza a suliba" bejegyzés író. Két éve alkalmazom ezt az egyetlen DIY praktikát az életemben így az iskolás év előtt. Ezért úgy gondoltam,hogy most megosztom veletek. Bevásárolni egyenesen imádok a suliba (még mindig oda és vissza vagyok a tanszerekért kiskorom óta), de mindig az egyszerűre törekszem,hogy ÉN, saját magam díszítsem fel kedvemre a füzeteimet. Talán azért is találtam meg ebben az örömömet,mert egyedivé tehetem, tükrözheti azt,hogy milyen is vagyok én, mit szeretek. Egy füzetborító (ami saját kézzel, munkával készül) szerintem nagyon sok mindent elárul az emberről! Nemde? Ezért most egy nagyon szerű, otthon elkészíthető és hozzá olcsón beszerezhető dolgokat mutatnék meg nektek, amitől sokkalta szebbek lehetnek a borítók és talán szebben, örömtelibben fogtok bele írni, mint ahogyan én is teszem ilyenkor.


Nagyon sok mindent nem tettem rá a képre, mert van amit felesleges. Amik kellenek a DIY füzetborítóhoz:
  • színes tollak
  • sima toll (kék)
  • ragasztó, vagy ragasztópisztoly (de ne cellux legyen,mert egy idő után az leesik -tapasztalat-)
  • vinyetták 
  • olló
  • egyszerű füzetek (minden fajta mi kell a suliba)
  • sok,sok újság
  • és mint látjátok a "kivágás" fület, olyanokat kell majd kapnotok a füzetekre
  • átlátszó fólia, mint amiket a tankönyvekre tesztek rá
Első lépésként válasszatok ki pár füzetet, majd sok-sok újságot lapozzatok fel, és válasszátok ki azokat a fotókat amelyek tetszenek. (Igen, ez sokáig fog tartani de én ezt a részét is teljes mértékben élvezni tudtam.) Majd ha egy körülbeül 20-25 lapot kiválasztottatok akkor azok a képek/modellek amelyik tetszettek, azokat vágjátok ki. Én direkt nem pontosan csináltam a vágásokat hanem hagytam egy kis "szegélyt" is, mert így talán nem is annyira precíz, de szerintem nem is mutat rosszul így sem.
Második lépésben ajánlanék nektek valamit, méghozzá azt,hogy mielőtt ráragasztanád a füzetre őket azelőtt helyezd el,hogy mégis,hogyan képzelted el. Sokszor gondold át, cserélj le pár kivágott alakot, színezd picit, helyezgesd. És ha végül megvan a rendes koncepció csak akkor ragaszd rá. +1 tipp : fotózd le a telefonoddal a ragasztás előtti vég kifejlett kinézetet, így ha ragasztod akkor könnyebben meg tudod jegyezni,hogy hogyan is volt. És persze ne zsúfold tele a füzet elejét,mert az úgy nem szép.
Harmadik lépésben ha készen van a ragasztás akkor tehetsz rá még mást is. Például a kedvenc márkáid feliratát nyomtasd ki, egyik kedvenc kiegészítődet nyomtasd ki, rajzolj rá, tegyél rá csillámokat vagy azt amit szeretnél. Ami nem is olyan fontos,hogy nem muszáj a vinyettának kihagyni üres helyet a borítón, mert bárhova tudjátok ragasztani. Vagy akár a borító utáni (belső) lapra is tehetitek.
Negyedik és egyben utolsó lépésnek a fixálás maradt. Mielőtt ehhez hozzákezdenétek én azt javaslom,hogy picit várjatok a ragasztóval meddig teljesen megköt. Egy jó 10-12 percet. Aztán jöhet a borítása, csakúgy mint ahogyan a tankönyveknek csináljátok. Nem kötelező folyamat ez sem, de én jónak és praktikusnak találom. Mert védi a borító elejét amiben órás munkáid benne vannak, ráadásul szebb külsőt ad neki!

Ha készen vagytok a füzettel/füzetekkel akkor nagyon nagy örömet okozna nekem,hogy ha Instagram-on (katt) megjelölnétek a kész képen, vagy üzenetben elküldenétek nekem. Vagy pedig a Facebook oldalon (katt) üzenet formájában mutatnátok meg nekem a kész eredményeket! Sok puszi nektek! :* 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése